loading...
شربتی ازلب لعلش نچشیدیم وبرفت...
گروه اینترنتی مهراملش بازدید : 94 یکشنبه 22 فروردین 1389 نظرات (0)

● منبع: روزنامه - قدس - تاريخ شمسی نشر 29/02/1388 - به نقل از کتاب به سوي محبوب 
 
 امام خميني(ره)

امام(ره) عنايت خاصي به آيةا... بهجت داشتند، نقل چند جريان در اين ارتباط، مدعاي ما را اثبات مي کند:

آيةا... مسعودي مي گويد: «من در ضمن چهار پنج سالي که خدمت امام بودم يادم هست که دو سه مرتبه امام فرمود: فلاني، فردا صبح مي خواهيم برويم منزل آقاي بهجت. و فرداي آن روز بلند مي شديم و مي آمديم منزل ايشان، همين منزلي که اکنون در آن ساکن هستند، و در اولين اتاق ورودي با همين فرشهايي که الان موجود است يکي دو دقيقه مي نشستيم، سپس امام اشاره مي کردند و من بيرون مي رفتم و ايشان حدود نيم ساعت با آقاي بهجت به گفتگو مي پرداختند بعد امام بيرون مي آمدند و مي رفتيم. اما اينکه درباره چه مسايلي گفتگو مي کردند، نمي دانم خودشان مي دانستند و خدا.

همچنين دو سه مرتبه در همان بحبوحه نهضت 41 يا 42 آقاي بهجت به من فرمودند که شما به آقاي خميني بگوييد فردا صبح ساعت فلان دو رأس گوسفند قرباني کند و من مي آمدم به امام اطلاع مي دادم، ايشان هم بلافاصله به من مي گفت شما به قصاب بگوييد دو رأس گوسفند از طرف ما قرباني کند بعد پولشان را مي دهيم.

بار ديگر نيز آقاي بهجت به من پيغام داد که به امام بگويم: سه رأس گوسفند قرباني کند، آقا هم بلافاصله دستور داد سه رأس قرباني کنند.

اينها همه مسايلي بود که بين امام و آيةا... بهجت بود و ما فقط ظواهرش را مي ديديم و از باطنش اطلاع نداشتيم.

نيز هنگامي که امام در جماران ساکن بودند آقاي بهجت به من فرمودند: يک نامه کوچکي دارم شما اين را به آقا برسانيد، من نامه را گرفتم توي پاکت گذاشتم و بردم در جماران خدمت امام دادم.

در هر صورت رابطه اين دو بزرگوار خيلي تنگاتنگ بود.

آيةا... بهجت هم به امام عنايت خاصي داشتند.

يکي از شاگردان امام در خاطره اي مي گويد: «پس از آزادي حضرت امام از زندان و ورودشان به قم در سال 1341 ه. ش. مردم در تمام محله هاي قم جشن گرفتند و منزل هر روز آکنده از جمعيت بود، در آن زمان آيةا... بهجت نيز از کساني بود که هر روز به منزل امام تشريف مي آوردند و مدتي بر در يکي از حجرات بيت ايشان مي ايستادند وقتي به ايشان پيشنهاد شد که شايسته نيست بيرون اتاق بايستيد، لااقل در داخل اتاق بنشينيد. ايشان در جواب فرمود: من بر خود واجب مي دانم که جهت تعظيم اين شخصيت ارزنده به اينجا آمده و دقايقي بايستم و سپس باز گردم.»

آيةا... يزدي در مورد عنايت ويژه حضرت امام به ايشان مي گويند: «در يکي از شرفيابي هاي خبرگان رهبري به خدمت حضرت امام راحل، از ايشان رهنمودي براي مسايل اخلاقي خواسته شد، حضرت امام، خبرگان را به حضرت آيةا... حواله دادند و در جواب اظهار خبرگان که ايشان کسي را نمي پذيرد، فرمودند: آنقدر اصرار کنيد تا بپذيرد.»

علامه محمدتقي جعفري(ره)

«اينکه در روايات آمده است که هر کس عالمي را در چهل روز زيارت نکند، مات قلبه (قلبش مي ميرد) و همچنين زيارت علما در نزد خدا محبوبتر از هفتاد بار طواف نمودن در گرد خانه خدا مي باشد. مصداق بارز «علما» آيةا... بهجت هستند. صرف ديدن و ملاقات کردن ايشان خود سر تا پا موعظه است. من هر وقت ايشان را مي بينم تا چند روز اثر اين ملاقات در من باقي است و در واقع هشدار دهنده براي ما مي باشد.»

آيةا... امجد

«ايشان از مفاخر عصر ما هستند، کساني که کم و بيش با ايشان آشنايي دارند مي دانند که در اوج بالايي از علم و معنويت قرار دارند... بنده معتقدم آقاي بهجت در علم و معنويت نظير ندارد. به تعبير ديگر: ايشان فرشته روي زمين هستند، بايد از برکات وجود ايشان استفاده کرد.»

  
 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
بسم الله الرحمن الرحیم دراینجاگروه اینترنتی مهراملش به پاس یادبودعبدصالح خدا بنده پاک اله حضرت آیت الله بهجت فومنی طاب ثراه ازشخصیت سیا
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 11
  • بازدید سال : 42
  • بازدید کلی : 1,010
  • کدهای اختصاصی